Opłacalność prowadzenia pralni na polskim rynku

Każdy biznes, również biznes pralniczy, ma rację bytu tylko wówczas, kiedy jest opłacalny. Nie prowadzi się nieopłacalnych biznesów po prostu, chyba, że służą jako pralnie lewych pieniędzy.

Biznes pralniczy prowadzony na terenie naszego kraju z definicji musi być opłacalny, chodzi tylko o to by jego opłacalność spełniała oczekiwania właściciela.

Jeszcze kilkanaście lat temu otwarcie pralni było praktycznie skazane na sukces , rynek był bardzo chłonny, a konkurencji na lekarstwo. Dotyczyło to zarówno pralni chemicznej skierowanej do indywidualnego klienta, jak i pralni wodnych , skierowanych do tak zwanych dużych klientów takich jak hotele, szpitale, wojsko, restauracje i inne duże zakłady pracy. Dziś niestety rynek się nasycił, przynajmniej tam, gdzie są klienci, których stać na pralnię, a zdecydowana większość atrakcyjnych dużych klientów ma już podpisane umowy z dużymi pralniami przemysłowymi. Nie znaczy to wcale, że dla biznesu pralniczego nie ma już w naszym kraju przyszłości . Jak najbardziej jest – duże miasta i dobre w nich lokalizacje takie jak  centra handlowe, hipermarkety są wprawdzie obstawione, ale zawsze mogą zdarzyć się jakieś wpadki, które zwolnią dla nas miejsce. Poza tym duże hipermarkety zaczynają ofensywę w miastach średniej wielkości ( powyżej 10000- 50000 mieszkańców), czyli badania pokazały, że ludzie żyjący tam mają na tyle pieniędzy, by kupować, a więc będzie ich stać również na pranie w pralniach chemicznych. Dobrze rokujące lokalizacje pralni chemicznych to też duże, nowe osiedla mieszkaniowe, gdzie mieszkają głównie młodzi, zapracowani ludzie, którzy bardzo chętnie będą korzystali z usług pralni, zwłaszcza jeśli będzie blisko ich domu.

Bardzo dobrą perspektywę rozwoju mają dziś pralnie ekologiczne. Postęp technologiczny i  nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne sprawiły, że jest możliwe skuteczne pranie i odplamianie odzieży uszytej nawet z delikatnych czy specjalistycznych tkanin,bez użycia szkodliwych dla zdrowia chemikaliów. A zapotrzebowanie na tego typu usługi jest bardzo duże i ciągle rośnie, bo po pierwsze coraz więcej ludzi cierpi na alergię,a po drugie coraz więcej osób uprawia sport, więc używa odzieży uszytej ze specjalistycznych tkanin, które nie mogą być prane w domowych pralkach ze względu na ryzyko utraty swoich właściwości.

Reasumując- ciągle jest miejsce na polskim rynku dla usług pralniczych, trzeba tylko mieć wiedzę o branży, odwagę i  dobry pomysł i kierować swoją usługę do ściśle określonej grupy klientów.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 8021 564 752

E-mail: kontakt@gazetasokolowska.pl

ul. al. 3 Maja, Kraków

Na stronie znajdziesz informacje o biznesie pralniczym.  Zaczynając od tego, czy biznes pralniczy w Polsce się opłaca po wyposażenie.

 

sovrana.pl – pralnico-wirówki

 

czy kosmetyki do solarium należy wybierać pod konkretny program opalania?